Kerecsányi interjú

Interjú Kerecsányi Marinával, korábbi tanítványunkkal (A külföldi művészeti iskolákról)

1. Mi történt veled mióta befejezted tanfolyamunkat?

Egy nagy cél volt elõttem: London, divattervezés. Tex-Trend, felvételi elõkészítõ illetve korábban divattervezõ tanfolyamra jártam a WWM Studioba, ami segítette a munkám fejlõdését és portfólióm bõvítését. Kitartó és hosszú munka mellett sikerült felvételt nyerni London egyik elismertebb divat egyetemére.

2. Milyen kint az élet mûvészeti szemmel?

London tele van mûvész lelkekkel. Minden mûvészeti területen van lehetõség fejlõdni, kibontakozni. Viszont sikeres az lesz leginkább, akinek van erõs egyénisége. Sajnos tapasztalható, hogy sokan elbizonytalanodnak, és nem folytatják munkájukat. A kitartás és a küzdelem nagyon fontos.

3. Mesélnél arról, hogy milyen kint egy mûvészeti iskola?

Nagyon pozitív benyomásom volt elsõ évtõl kezdve. A divat különbözõ területein volt lehetõségünk kipróbálni képességünket, tudásunkat pl: nõi, férfi ruhatervezés, és a textil minden területe; színházi kosztüm, smink és maszk, technikai effektusok, illetve divatfényképészet és styling. Ezen kívül a rajzórák nagyban segítettek a vizuális fejlõdésben.

4. Megbecsülik kint a tehetséget?

Igen, de kittartóan és sokat kell dolgozni érte, mert lehet ha ma kevesebbet dolgozol, holnapra más többet mutat fel nem a Te munkád lesz példás.

5. Mit javasolnál azoknak, akik külföldi pályafutáson gondolkodnak?

Mindenkinek ajánlom! Viszont kurzustól és tanfolyamtól függõen válasszanak iskolát, mert ahány iskola annyi képzés. Lehet hogy ¨ugyan azt¨ tanítják, de a végerdmény különbözõ lesz. érdemes utána nézni milyen helyen van az egyetem, fõiskola, vagy intézmény a ranglistán, a felvételi arányokat, illetve ha megteheti a pályázó, akkor menjen elnyílt napra.

6. Tudsz mesélni valami kinti trendrõl, divatról?

Amint már korábban említettem, az egyéniség,az egyedi dolgok nagyon értékesek. A Vintage ruhákat nagyon szeretik, a 20-as 30-as illetve 50-es évek divatja meg mindíg nagyon népszerû. Van aki megengetheti magának a drága tervezõi ruhákat, van aki használt ruhaboltban vásárol. A lényeg hogy hogyan rakod össze a dolgokat és miként mutatod be azt. Nem a drága a jobb, hanem az egyedi számít!

7. Ha visszagondolsz, mennyiben jelentett segítséget a WWM Studio számodra?

W. Wieger Mariann egy életmûvész, aki hosszú évek tapasztalatát nyújtja diákjainak, és segíti jövõjük építését. Mindenben 100%! Számomra a WWM Studio megalapozta a tudásomat, amit tovább vittem magammal és bátran használom. Anatomiával, színtannal, vázlatrajzokkal, tervrajzokkal, vizuális ábrázolással, tervezéssel, prezentációval illetve még sok más technikával lettem gazdagabb. Nagyon örülök, hogy Mariann volt a tanárom.

8. Ha van különbség a hazai és a külföldi mûvészeti iskolák között, mit tartanál fontosnak kiemelni?

A felvételi rendszer nagyon különbözik az itthonitól. Minden felvételizõnek van 10-15 perce arra, hogy bemutassák portfóliójukat és nagy érdeklõdést keltsenek a tanárokban. Ilyenkor nagyon fontos, hogy gazdag és érdekes legyen az anyag amit viszünk. Viszont elõfordulhat az is, hogy csak egy kiválasztott munkáról kérdeznek, ilyenkor minél színesebben kellene tudni róla beszélni. Tulajdonképpen, minden tanár azt a diákot keresi, akit az óráján szívesen látna, tanítana. Minden felvételin megkérdezik, hogy ki a kedvenc tervezõd, példaképed….nos ne a leggyakoribb jusson eszedbe, mint Vivienne Westwood vagy Alexander Mcqueen. Inkább valaki új, akirõl még nem hallottak, nem tudnak. Nagyon jó divatlapok jelennek meg havonta Európa szerte, amiket érdemes nézegetni.